Welke acties kan ik uitvoeren op mijn factuur

Welke acties kan ik uitvoeren op mijn factuur Als stap 1 geheel is doorlopen heb je dus een factuur aangemaakt en kunnen hier een aantal acties op uitgevoerd kunnen worden. Maak definitief Nadat je een factuur hebt aangemaakt zal dit automatisch een Concept factuur worden. Voordat de factuur naar de klant verstuurd kan worden dien je deze nog eerst definitief te maken. Dit kan je doen door op de knop ‘Maak definitief’ te klikken. De factuur zal definitief gemaakt worden en zal een factuurnummer krijgt opeenvolgend van je vorige facturen. Factuur bewerken Mocht je dingen willen aanpassen nadat je een factuur hebt opgeslagen kan je deze factuur altijd nog bewerken. Klik op ‘Bewerken’ om deze factuur nog aan te passen. We raden je aan om dit te doen voordat je de factuur definitief hebt gemaakt. Nadat je de factuur namelijk definitief hebt gemaakt en de keuze al hebt gekregen deze naar de klant te versturen kan het zijn dat jullie facturen niet meer overeenkomen. Dit is namelijk noodzakelijk bij het verwerken van de administratie. Factuur verwerken als een betaalde factuur Nadat je een factuur definitief hebt gemaakt kan je de status hiervan aanpassen naar ‘Zet naar betaald’. Dit kan je doen wanneer je de betaling hebt ontvangen van je klant. In je dashboard krijg je een overzicht te zien van al je openstaande facturen en het bedrag van deze facturen. Het factuuroverzicht Nadat een factuur is aangemaakt, staat deze in je Factuuroverzicht. Hier staan al je facturen in die je ooit hebt aangemaakt. Klik links in het menu op Facturen om al je aangemaakte facturen terug te zien. Elke factuur heeft een status, hierbij een overzicht van elke status van je facturen:

Hoe maak ik een factuur aan

Hoe maak ik een factuur aan Ga links in het overzicht naar Facturen en klik op + Nieuwe factuur. In de volgende stappen kun je je factuur compleet maken.